Ну, разбираемся с вопросом Пиротехника о правах работника гослесохраны
Во-первых, обратим внимание, что в БЗ (Ст. 1) есть термин «
регулювання чисельності диких тварин - вилучення (відстріл та відлов) диких тварин, що перебувають у стані природної волі, за умови, що їх чисельність на конкретній території загрожує життю та здоров'ю людей, свійських тварин, завдає значних збитків сільському, лісовому чи мисливському господарству, порушує природний баланс видів, загрожує існуванню інших видів диких тварин». Это – чтобы не путали с «санотстрелом»!
Далее, для общего же понятия, запомним, что Ст. 30 БЗ гласит: «
Користувачі мисливських угідь мають право:
регулювати чисельність диких тварин, проводити відстріл та відлов бродячих котів і собак, вживати невідкладних заходів для вилучення та ізоляції тварин, що мають ознаки хвороб, небезпечних для життя та здоров'я людей».
Опять же – для общего развития: «Стаття 32. Селекційний та вибірковий діагностичний відстріли мисливських тварин для ветеринарно-санітарної експертизи
Селекційний та вибірковий діагностичний відстріли мисливських тварин для ветеринарно-санітарної експертизи проводяться незалежно від строків мисливського сезону працівниками, уповноваженими здійснювати охорону мисливських угідь, за дозволом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, а в межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду - за дозволом обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій, за письмовою заявою користувача мисливських угідь.
Відстріл мисливських тварин у встановлених ветеринарною службою вогнищах сказу та інших небезпечних захворювань здійснюється відповідно до законодавства про ветеринарну медицину.
Селекційний та вибірковий діагностичний відстріли мисливських тварин для ветеринарно-санітарної експертизи здійснюються відповідно до лімітів їх добування.
Теперь о волках, лисицах и иже с ними (не перечисляю, ибо тут и законодатель запутался в этих видах, называя в одном БЗ в разных статьях разные виды (ну – кое-где – неполно…).
Так, «Стаття 17. Дозволи на добування мисливських тварин, віднесених до державного мисливського фонду» устанавливает, что отстреливается по отстрелочной карточке, что – по лицензии (это я упускаю). Но в этой же статье есть часть четвертая, которая устанавливает: «
За дозволом може здійснюватися відстріл (відлов) будь-якого виду мисливських тварин з метою селекційного відбору, ветеринарно-санітарної експертизи, регулювання чисельності». Вроде бы все ясно – нужно специальное разрешение и на регулирование численности. Но! – идем дальше!
Часть пятая этой же статьи БЗ гласит: «
Добування вовка, лисиці, єнотовидного собаки та шакала дозволяється здійснювати також за наявності у мисливця ліцензії або відстрільної картки на добування інших мисливських тварин». Как видим, тут речь идет о простых смертных охотниках, посему тоже закроем на это глаза в решении данного вопроса уважаемого Пиротехника!
Идем дальше!
В «Статті 33.
Відстріл та відлов хижих та шкідливих тварин, добування мисливських тварин для наукових цілей, переселення в нові місця перебування» є така частина: «
Добування вовків, лисиць, єнотовидних собак, бродячих собак і котів, сірих ворон належить до службових обов'язків працівників, уповноважених здійснювати охорону мисливських угідь, і здійснюється без спеціального на це дозволу протягом року».
Так, значит круглогодично «Добування вовків, лисиць, єнотовидних собак, бродячих собак і котів, сірих ворон» (обратите внимание на состав списка! – В.Я.) разрешается працівникам, уповноваженим здійснювати охорону мисливських угідь і повинно входити до їх службових обов’язків!
Вот теперь и попробуем разобраться, кто такие эти працівники, уповноважені здійснювати охорону мисливських угідь?
Сразу вспомним, что в нашем БЗ (как и, думаю, во многих других законах) существует маса неточностей и разночтений или, грубо говоря: «как хочешь, так и понимай»!
Ну, например, «Стаття 37. Державний контроль у галузі мисливського господарства та полювання
Державний контроль у галузі мисливського господарства та полювання здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, місцевими державними адміністраціями, іншими державними органами відповідно до законодавства». Сразу скажу, что Державна лісова охорона, работником которой себя представил тут один наш коллега-форумчанин, в этот список попадает. Но все ли уверины, что является ли «Державний контроль у галузі мисливського господарства та полювання» есть «охороною мисливських угідь»? Начерняка кто-то будет спорить, а, как говорят американцы, одну статью хорошего закона все граждане должны понимать однозначно!
Читаем БЗ дальше. «Стаття 39. Права працівників, уповноважених здійснювати контроль у галузі мисливського господарства та полювання
Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, відповідно до законодавства мають право:
1) давати обов'язкові до виконання вказівки (приписи) про усунення порушень вимог цього Закону;
2) перевіряти документи на право полювання та добування мисливських тварин в інших цілях, зупиняти транспортні (плавучі) засоби та проводити їх огляд та огляд речей, знарядь полювання, добутої продукції та інших предметів;
3) доставляти осіб, які порушують вимоги цього Закону, до органів Національної поліції, органів місцевого самоврядування;
4) вилучати в осіб, які порушують правила полювання, знаряддя добування тварин, транспортні (плавучі) засоби, обладнання і предмети, що були знаряддям порушень, незаконно добутих тварин та іншу продукцію полювання, а також відповідні документи;
5) проводити фотографування, звукозапис, кіно- та відеозйомку як додаткові заходи для запобігання та розкриття порушень правил полювання та інших вимог, установлених цим Законом;
6) складати протоколи про порушення правил полювання, інших встановлених цим Законом вимог;
7) вільно відвідувати підприємства, установи та організації, які здійснюють добування, утримання, зберігання або переробку мисливських тварин, території та об'єкти природно-заповідного фонду з метою здійснення нагляду за дотриманням вимог законодавства про охорону тваринного світу, ведення мисливського господарства та здійснення полювання;
8) зупиняти чи припиняти полювання та іншу діяльність, що провадиться з порушеннями вимог, установлених цим Законом;
9) визначати розмір збитків, завданих мисливському господарству, за затвердженими таксами та методиками;
10) використовувати під час виконання службових обов'язків попутний транспорт і засоби зв'язку, що належать користувачу мисливських угідь;
11) анулювати видані ними дозволи на полювання та добування мисливських тварин в інших цілях;
12) викликати посадових осіб, громадян України та іноземців для усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог цього Закону;
13) перевіряти й безоплатно одержувати від юридичних і фізичних осіб документи з ведення мисливського господарства, мисливського собаківництва, добування, зберігання, утримання, перероблення і реалізації мисливських тварин та продукції полювання;
14) розглядати в установленому законодавством порядку справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з добуванням мисливських тварин, порушенням вимог щодо ведення мисливського господарства, у тому числі користування мисливськими угіддями, і накладати адміністративні стягнення;
15) на стимулювання та матеріально-технічне забезпечення діяльності в установленому законодавством порядку;
16) виконувати інші дії відповідно до законодавства про охорону навколишнього природного середовища і про тваринний світ;
17) використовувати відповідно до законодавства спеціальні засоби.
Права, визначені в пунктах 2-6, 8, 11 та 15 цієї статті, поширюються також на єгерів та посадових осіб користувачів мисливських угідь, уповноважених на охорону державного мисливського фонду (в межах, закріплених за користувачами мисливських угідь). Права, визначені в пунктах 2, 3, 5 та 15 цієї статті, поширюються також на громадських інспекторів з охорони довкілля та громадських мисливських інспекторів. Права, визначені в пунктах 2-6, 8, 14 та 15 цієї статті, поширюються також на державних районних мисливствознавців, головних лісничих, лісничих, головних мисливствознавців та мисливствознавців держлісгоспів, інших державних лісогосподарських підприємств, а також державних лісомисливських та державних мисливських господарств.
Посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, посадові особи користувачів мисливських угідь, уповноважені на охорону державного мисливського фонду під час виконання службових обов'язків, а також громадські інспектори з охорони довкілля та громадські мисливські інспектори під час проведення рейдів, пов'язаних з охороною державного мисливського фонду, можуть перебувати у мисливських угіддях із зброєю (відомчою чи власною) незалежно від строків полювання за наявності у них службового посвідчення, а для громадських інспекторів - посвідчення громадського інспектора та письмового розпорядження (наказу) на проведення рейду. Рейд очолює посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства».
Вот, изложил вам ее всю! И кто сможет ответить: охраняют ли перечисленные товарищи охотничьи угодья? Вроде бы как – «Да»! Но прямо не указано, кто-то будет спорить!
Посмотрим еще одну статью БЗ с этой точки зрения: «Стаття 6. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, належить:
організація робіт з охорони, використання і відтворення мисливських тварин, збереження та поліпшення стану мисливських угідь».
Эту статью дал не полностью, чтобы не «засорять эфир». Однако, снова: организация роботы по охране является охраной сама по себе? Вроде бы «Да»! Но не прямо: сиди в кабинете и «организовывай!» А пострелять захочется – в охотугодья!!! Милости просим! Ну, это было про Министерских, а теперь о (пока! Кто знает, как будет?..) Гослесагентстве.
«Стаття 6-1. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства у галузі мисливського господарства і полювання, належить:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства в галузі мисливського господарства і полювання». Тоже – кому-то, видимо, понятно, а кто-то будет упираться-воллать, что причем тут непосредственная охрана охотугодий? Опять, как и с министерскими – «Ласкаво просимо пострелять!»?
Ну и, наконец, дам вот этот документ по ссылке:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/976-2009-п?find=1&text=охорон#w11
Это – постанова КМУ від 16 вересня 2009 р. N 976 «Про затвердження Положення про державну лісову охорону» (где работает наш желающий приобщиться к «Добуванню вовків, лисиць, єнотовидних собак, бродячих собак і котів, сірих ворон» (еще раз обращаю внимание: ШАКАЛА тут нет!)).
Так вот, в п. 4 этого Положення сказано: «4. Основними завданнями держлісоохорони є:
організація та координація заходів з охорони державного мисливського фонду».
Ну, и сделайте выводы из последнего пункта: имеет право или как?
Ну, я уж не стал искать, как требует одна из рассмотренных нами статей, список служебных обязанностей нашего желающего регулировать численность волков и прочих нехороших зверюшек (с шакалом только неувязочка выходит…). Надеюсь, он нам сам честно признается, за что расписался? Тут ведь все свои, и задача наша общая – чтобы не было нарушений ни с чьей стороны!!!
Ну и как вам такой расклад?..
Однако сразу скажу: думаю, что коллега, как работник гослесохраны, находясь законно в охотугодьях, с законным оружие, спокойно отстреляет в охотугодьях волка, лисицу, серую ворону, енотовидную собаку и бродячих собак и котов. И, надеюсь, ему за это ничего плохого не будет!
Но так писать законы НЕЛЬЗЯ!!!
P.S. Коллеги-форумчане! Прошу простить, если найдете очепятки: только с рыбалки, встал рано, устал как собака!.. Не перечитывал....