ldkukr
Снайпер
Шановні мисливці. В комітеті ВР обговорюються зміни до закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання відносин, які стосуються підготовки собак до полювання. Дивитись посилання.
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63837
Дуже зацікавила пояснювальна записка до цього проекту закону.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання відносин, які стосуються підготовки собак до полювання”
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Україна одна з небагатьох країн (поряд з Російською Федерацією, Республікою Білорусь, Республікою Казахстан), де дозволяється підготовка мисливських собак до полювання з використанням диких тварин в якості живої принади. Найчастіше подібна підготовка, звана мовою фахівців "притравля", носить відверто варварський характер. Притравля - це метод симуляції полювання з собакою в штучно створеному середовищі методами нацькування (травлі) собаки на добуту (відловлену) дику тварину, рух якої обмежений та неприродній. Молоду собаку вчать нападати на дику тварину, що вже не є об'єктом полювання.
В процесі таких підготовок дикі тварини отримують серйозні травми, каліцтва і часто гинуть. Для того, щоб великий хижак не завдав травм собаці при тренуванні, тварин калічать, виривають кігті, зуби, морять голодом або піддають дії сильнодіючих препаратів.
У Швеції, Фінляндії, Норвегії, Ірландії, Португалії та ще приблизно в 70 країнах світу підготовка собак до полювання з використанням тварин в якості живої принади заборонена на законодавчому рівні. В Італії собак тренують на слідах, зроблених зі штучної крові, шкіри тварин і штучного мускусу для тренування нюху.
Методи роботи, що практикуються при підготовці собак до полювання в Україні, не відповідають вимогам гуманного і розвиненого суспільства. Законопроектом пропонується змінити існуючу систему з підготовки собак для подальшого їх використання на полюванні, а також встановити адміністративну відповідальність за підготовку собак незаконними методами.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою законопроекту є:
3. Загальна характеристика і основні положення проекту
1) Врегулювання термінологічного апарату. Вводиться поняття "підготовка собак до полювання", яка включає в себе натаскування, наганяння, вимуштрування, польові випробування і змагання собак, що здійснюються на відритих (неогороджених) ділянках без добування мисливських тварин і виключає жорстоке поводження з тваринами, здійснюється без використання в якості живої принади тварин та (або) тварин, рух яких обмежений (ланцюг, мотузка, стриноження тощо).
Дається визначення поняттям "вольєр" і "штучна нора", оскільки дані конструкції можуть бути задіяні при підготовці незаконними методами собак до полювання. Що дозволить чітко відокремлювати законні і незаконні методи підготовки собак до полювання і відповідно в подальшому притягати винних осіб до адміністративної відповідальності.
2) Виключається поняття "шкідливі тварини". Вовки, лисиці, єнотовидні собаки відносяться до мисливських тварин та їх видобуток повинен здійснюватися в терміни і в порядку, що передбачені для добування мисливських видів відповідно до правових положень Закону України "Про мисливське господарство та полювання". З екологічної точки зору «шкідливих» тварин у природі не існує. Так звані «шкідливі» тварини - це невід'ємна, істотна і важлива частина дикої природи. Законом визнано, що регулювання чисельності диких тварин - це вилучення (відстріл та відлов) диких тварин, що перебувають у стані природної волі, за умови, що їх чисельність на конкретній території загрожує життю та здоров'ю людей, свійських тварин, завдає значних збитків сільському, лісовому чи мисливському господарству, порушує природний баланс видів, загрожує існуванню інших видів диких тварин. Стаття 32 названого Закону обумовлює відстріл мисливських тварин, які можуть нести загрозу, у встановлених ветеринарною службою вогнищах сказу та інших небезпечних захворювань здійснюється відповідно до законодавства про ветеринарну медицину. Селекційний та вибірковий діагностичний відстріли мисливських тварин для ветеринарно-санітарної експертизи здійснюються відповідно до лімітів їх добування. Тобто стаття 33 названого Закону дублює норми інших статей і її викладення не є доцільним. Найважливішою проблемою є відсутність чітких юридичних критеріїв щодо віднесення тих чи інших видів тварин до списку «шкідників». В країнах Європи не існує категорії “шкідливі” тварини, лише категорія небезпечних тварин, що побудована на недотриманні принципів безпечної життєдіяльності.
3) Виключається можливість відстрілу "бродячих собак, котів і ворон».
Регулювання чисельності «бродячих собак, котів і ворон" не може регулюватися Законом України "Про мисливське господарство та полювання", оскільки це суперечить предмету регулювання названого Закону, так як ці тварини не належать до мисливських. Регулювання чисельності безпритульних тварин (котів, собак) повинно здійснюватися відповідно до правових положень закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" і має відповідати принципам гуманності. Крім того, відстріл собак і котів заборонений Санітарним кодексом наземних тварин і Положенням про контроль популяції бродячих собак, які входять в рекомендації Міжнародної організації з охорони здоров'я тварин. Україна є членом цієї організації та не може дозволяти собі суперечливі норми в законодавстві.
4) Виключається із компетенції органів внутрішніх справ (органів Національної поліції) розгляд протоколів про адміністративні правопорушення за статтею 89, яка передбачає покарання за жорстоке поводження з тваринами.
В частині першій статті 222 КУпАП виключити статтю 89, оскільки органи Національної Поліції не можуть бути уповноваженими розглядати справи про адміністративні правопорушення по статті 89 паралельно із судами. Такі справи можуть розглядати лише суди, оскільки норма містить положення щодо конфіскації тварини, якщо перебування тварини у власника або утримувача становить загрозу для її життя або здоров'я.
5) Встановлюється адміністративна відповідальність за підготовку собак до полювання незаконними методами.
Пропонується Кодекс України про адміністративні правопорушення доповнити статтею 891, яка встановлює відповідальність за незаконні методи при підготовці собак до полювання, а саме при використанні тварин в якості живої принади, в вольєрах або штучній норі і (або) коли рух тварини обмежено.
Складати протоколи про адміністративні правопорушення пропонується покласти на уповноважених осіб органів внутрішніх справ (Національної поліції) відповідно до змін до статті 255 Кодексу. Розгляд протоколів про адміністративні правопорушення згідно зі змінами до статті 221 пропонується віднести до компетенції районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Нормативно-правове регулювання у даній сфері здійснюється відповідно до Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ЗУ «Про захист тварин від жорстокого поводження», "Про тваринний світ" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Прийняття законопроекту на даному етапі не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.
5. Фінансово-економічне обґрунтування проекту Закону
Реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту
Прийняття та реалізація проекту Закону дозволить:
Народні депутати України Каплін С.М. Сугоняко О.Л. Іщейкін К.Є.
Я розумію, що багато депутатів взагалі не розуміють, що таке полювання... Але лозунг GreenPeace'а: "Убей бобра, спаси дерево" яскраво це характеризує. Гуманність - це дуже широке поняття з таким підходом ми взагалі на полюванні не побачимо гарного помічника - собаку.
Взагалі не зрозуміло виключення поняття "Шкідливі тварини".
В яку хвору голову може прийти думка про "нешкідливу" сіру ворону, яка знищую більшість тварин: зайчат, каченят і кладок інших птахів.
Обговорення цього проекту відбудеться в комітеті ВР 10.07.2018. Якщо у когось є побажання або пропозиції, прошу їх озвучити.
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63837
Дуже зацікавила пояснювальна записка до цього проекту закону.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання відносин, які стосуються підготовки собак до полювання”
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Україна одна з небагатьох країн (поряд з Російською Федерацією, Республікою Білорусь, Республікою Казахстан), де дозволяється підготовка мисливських собак до полювання з використанням диких тварин в якості живої принади. Найчастіше подібна підготовка, звана мовою фахівців "притравля", носить відверто варварський характер. Притравля - це метод симуляції полювання з собакою в штучно створеному середовищі методами нацькування (травлі) собаки на добуту (відловлену) дику тварину, рух якої обмежений та неприродній. Молоду собаку вчать нападати на дику тварину, що вже не є об'єктом полювання.
В процесі таких підготовок дикі тварини отримують серйозні травми, каліцтва і часто гинуть. Для того, щоб великий хижак не завдав травм собаці при тренуванні, тварин калічать, виривають кігті, зуби, морять голодом або піддають дії сильнодіючих препаратів.
У Швеції, Фінляндії, Норвегії, Ірландії, Португалії та ще приблизно в 70 країнах світу підготовка собак до полювання з використанням тварин в якості живої принади заборонена на законодавчому рівні. В Італії собак тренують на слідах, зроблених зі штучної крові, шкіри тварин і штучного мускусу для тренування нюху.
Методи роботи, що практикуються при підготовці собак до полювання в Україні, не відповідають вимогам гуманного і розвиненого суспільства. Законопроектом пропонується змінити існуючу систему з підготовки собак для подальшого їх використання на полюванні, а також встановити адміністративну відповідальність за підготовку собак незаконними методами.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою законопроекту є:
- недопущення незаконного використання тварин в якості живої принади при підготовці собак до полювання;
- приведення до стандартів розвинутих країн процесу підготовки собак до полювання;
- приведення підготовки собак до полювання у відповідності до вимоги гуманності, закріпленого в законодавстві України;
- встановлення дієвого контролю за використанням об'єктів тваринного світу;
- призупинення незаконного вилучення з природного середовища об'єктів тваринного світу для використання в процесі підготовки собак до полювання.
3. Загальна характеристика і основні положення проекту
1) Врегулювання термінологічного апарату. Вводиться поняття "підготовка собак до полювання", яка включає в себе натаскування, наганяння, вимуштрування, польові випробування і змагання собак, що здійснюються на відритих (неогороджених) ділянках без добування мисливських тварин і виключає жорстоке поводження з тваринами, здійснюється без використання в якості живої принади тварин та (або) тварин, рух яких обмежений (ланцюг, мотузка, стриноження тощо).
Дається визначення поняттям "вольєр" і "штучна нора", оскільки дані конструкції можуть бути задіяні при підготовці незаконними методами собак до полювання. Що дозволить чітко відокремлювати законні і незаконні методи підготовки собак до полювання і відповідно в подальшому притягати винних осіб до адміністративної відповідальності.
2) Виключається поняття "шкідливі тварини". Вовки, лисиці, єнотовидні собаки відносяться до мисливських тварин та їх видобуток повинен здійснюватися в терміни і в порядку, що передбачені для добування мисливських видів відповідно до правових положень Закону України "Про мисливське господарство та полювання". З екологічної точки зору «шкідливих» тварин у природі не існує. Так звані «шкідливі» тварини - це невід'ємна, істотна і важлива частина дикої природи. Законом визнано, що регулювання чисельності диких тварин - це вилучення (відстріл та відлов) диких тварин, що перебувають у стані природної волі, за умови, що їх чисельність на конкретній території загрожує життю та здоров'ю людей, свійських тварин, завдає значних збитків сільському, лісовому чи мисливському господарству, порушує природний баланс видів, загрожує існуванню інших видів диких тварин. Стаття 32 названого Закону обумовлює відстріл мисливських тварин, які можуть нести загрозу, у встановлених ветеринарною службою вогнищах сказу та інших небезпечних захворювань здійснюється відповідно до законодавства про ветеринарну медицину. Селекційний та вибірковий діагностичний відстріли мисливських тварин для ветеринарно-санітарної експертизи здійснюються відповідно до лімітів їх добування. Тобто стаття 33 названого Закону дублює норми інших статей і її викладення не є доцільним. Найважливішою проблемою є відсутність чітких юридичних критеріїв щодо віднесення тих чи інших видів тварин до списку «шкідників». В країнах Європи не існує категорії “шкідливі” тварини, лише категорія небезпечних тварин, що побудована на недотриманні принципів безпечної життєдіяльності.
3) Виключається можливість відстрілу "бродячих собак, котів і ворон».
Регулювання чисельності «бродячих собак, котів і ворон" не може регулюватися Законом України "Про мисливське господарство та полювання", оскільки це суперечить предмету регулювання названого Закону, так як ці тварини не належать до мисливських. Регулювання чисельності безпритульних тварин (котів, собак) повинно здійснюватися відповідно до правових положень закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" і має відповідати принципам гуманності. Крім того, відстріл собак і котів заборонений Санітарним кодексом наземних тварин і Положенням про контроль популяції бродячих собак, які входять в рекомендації Міжнародної організації з охорони здоров'я тварин. Україна є членом цієї організації та не може дозволяти собі суперечливі норми в законодавстві.
4) Виключається із компетенції органів внутрішніх справ (органів Національної поліції) розгляд протоколів про адміністративні правопорушення за статтею 89, яка передбачає покарання за жорстоке поводження з тваринами.
В частині першій статті 222 КУпАП виключити статтю 89, оскільки органи Національної Поліції не можуть бути уповноваженими розглядати справи про адміністративні правопорушення по статті 89 паралельно із судами. Такі справи можуть розглядати лише суди, оскільки норма містить положення щодо конфіскації тварини, якщо перебування тварини у власника або утримувача становить загрозу для її життя або здоров'я.
5) Встановлюється адміністративна відповідальність за підготовку собак до полювання незаконними методами.
Пропонується Кодекс України про адміністративні правопорушення доповнити статтею 891, яка встановлює відповідальність за незаконні методи при підготовці собак до полювання, а саме при використанні тварин в якості живої принади, в вольєрах або штучній норі і (або) коли рух тварини обмежено.
Складати протоколи про адміністративні правопорушення пропонується покласти на уповноважених осіб органів внутрішніх справ (Національної поліції) відповідно до змін до статті 255 Кодексу. Розгляд протоколів про адміністративні правопорушення згідно зі змінами до статті 221 пропонується віднести до компетенції районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Нормативно-правове регулювання у даній сфері здійснюється відповідно до Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ЗУ «Про захист тварин від жорстокого поводження», "Про тваринний світ" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Прийняття законопроекту на даному етапі не потребує внесення змін до інших законодавчих актів України.
5. Фінансово-економічне обґрунтування проекту Закону
Реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту
Прийняття та реалізація проекту Закону дозволить:
- забезпечити гуманне ставлення до тварин, в тому числі тих, що належать до мисливських ресурсів;
- формувати у населення екологічну свідомість та гуманне ставлення до тварин;
- привести законодавство України до норм міжнародного екологічного права;
- забезпечити протидію правопорушенням у сфері підготовки собак до полювання;
- зберегти об'єкти тваринного світу України.
Народні депутати України Каплін С.М. Сугоняко О.Л. Іщейкін К.Є.
Я розумію, що багато депутатів взагалі не розуміють, що таке полювання... Але лозунг GreenPeace'а: "Убей бобра, спаси дерево" яскраво це характеризує. Гуманність - це дуже широке поняття з таким підходом ми взагалі на полюванні не побачимо гарного помічника - собаку.
Взагалі не зрозуміло виключення поняття "Шкідливі тварини".
В яку хвору голову може прийти думка про "нешкідливу" сіру ворону, яка знищую більшість тварин: зайчат, каченят і кладок інших птахів.
Обговорення цього проекту відбудеться в комітеті ВР 10.07.2018. Якщо у когось є побажання або пропозиції, прошу їх озвучити.